Treball amb els noms dels nins i les nines

Progrés

Els primers dies de curs i sempre que hi hagi algun membre nou al grup farem activitats perquè tothom sàpiga el nom dels companys. Per exemple:

  • Amb una pilota. Tots en rotlo, tiren la pilota i diuen el seu propi nom. Al cap d’uns dies ja poden dir el nom de qui rep la pilota
  • Reconèixer els companys per diferents aspectes a través dels sentits:
    • Vista: vegeu el Joc de les sabates i el Joc de les mans
    • Tacte: vegeu el joc de La gallina cega
    • Oïda: un infant amb els ulls tapats ha d’endevinar qui està parlant. El qui parla pot estrafer la veu per a fer-ho més difícil. També va bé la següent cançó:
Tots els ocells que canten

Tots els ocells que canten sense por

s’amaguen quan arriba el caçador.

– Ocellet, com cantes?

–    Piu, piu, piu …

Ai, caçador que bades,  no era ell.

Escolta bé com canta cada ocell.

El caçador està enmig del rotlo amb els ulls tapats. Quan acaben de cantar una estrofa, agafa un nin del rotlo i li demana «Ocellet, com cantes?». L’agafat imita el cant d’un ocell. Si el caçador el coneix per la veu, canvien els papers. Si no, torna a ser caçador i els nins canten la segona estrofa.

Tots els ocells que canten
Autor: Cançó tradicional alemanya. Adapt. M. Martorell

Telèfon: +34 971 91 91 66
07004 Palma, Illes Balears
Julià Àlvarez, 11 baixos